JFM Academy anvender cookies for at kunne tilbyde dig tidssvarende internettjenester og for at kunne indsamle anonym brugsstatistik. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål på din computer.

Okay

Lær at skrive (mere) effektive Facebook-opslag

Her er kurset, du har ventet på, hvis du allerede har ansvaret for en Facebook-side (eller flere) og nu vil være bedre til at trænge igennem. På dette kursus lærer du, hvordan du bruger psykologisk viden til at styrke alle dine fremtidige Facebook-opslag og nå ud til flere.

Lær hvad der sker i modtagerens bevidsthed i de første sekunder fra hun ser dit opslag, til hun enten fordyber sig i det – eller scroller videre.

Deler I en masse spændende indhold på Facebook, som ingen rigtigt gider at reagere på? Og har I ofte svært ved at trænge igennem med jeres budskaber? Jeres manglende respons skyldes sandsynligvis, at I ikke skriver, så hjernen (let) kan forstå det. I rammer ganske enkelt ikke modtagerens bevidsthed rent nok!
Og så scroller hun skånselsløst videre.

Vil du lære at gøre dine Facebook-opslag sværere at ignorere og lettere at forstå? Og vil du vide, hvordan du skaber respons med dine opslag? Så book en af de få pladser på efterårets mest spændende Facebook-kursus.

Ugekursus (1 dags fremmøde + 4 dage online øvelser):

Du kan se kurset som et ”ugekursus”, hvor du kun skal være væk fra kontoret 1 dag.

Kurset består af 1 hel dags undervisning og 4 dages øvelser i en lukket Facebook-gruppe med individuel feedback. På den måde sikrer vi, at du lærer at bruge den nye viden i praksis. Du får mulighed for at få feedback på dit skrivearbejde, så du bliver rustet til at skabe markante forbedringer af fremtidige opslag på din Facebook-side. Vi garanterer, at du vil opleve en øget rækkevidde og engagement på dine opslag, hvis du arbejder du fra de principper, du lærer på kurset.  

Kurset afholdes på en torsdag og allerede samme dag får du den første øvelse med hjem, som du kan bruge weekenden på at besvare. Den næste uge, indtil torsdagen efter, får du hver dag en ny opgave, som skal besvares i form af et Facebook-opslag i den lukkede gruppe. Det er også her, du får din individuelle feedback.

I hele ugen, fra torsdag til torsdag, kan du stille spørgsmål om psykologi og det gode Facebook-opslag til underviseren. Når kurset er slut lader vi Facebook-gruppen køre videre, hvis du skulle have lyst til fortsat at sparre med de andre deltagere, dele dine erfaringer osv.

På selve kursusdagen vil der være både oplæg, dialog og øvelser, og du kan blandt andet glæde dig til at blive klogere på:

Hvordan modtagerens (og din egen) opmærksomhed fungerer på Facebook

Hvordan du bruger billeder rigtigt (og forkert)

Hvordan blikfang fungerer rent psykologisk

Hvordan du begynder en opslagstekst rigtigt

Hvordan du skaber følelsesmæssig respons med dine opslag

Hvordan Facebooks algoritmer fungerer, og hvordan du manipulerer dem

Derefter følger 4 dages øvelser på nettet, hvor du kan glæde dig til:

At få en ny øvelse hver dag, som du (frivilligt) skal løse i en lukket Facebook-gruppe. Øvelserne går ud på at skrive Facebook-opslag om forskellige fiktive cases og giver dig mulighed for at bruge det, du har lært. Du får personlig feedback på din besvarelse og kan samtidig hente inspiration fra de andres.

Kurset er målrettet dig, der:
Sidder som administrator af en eller flere Facebook-sider, og gerne vil have et solidt løft til at blive (endnu) skarpere. Der vil ikke være tid til at gå ind i Facebooks basale funktionalitet, og derfor forventes det, at du allerede er godt i gang på Facebook.

 

Anders Colding-Jørgensen

Anders Colding-Jørgensen er en kommunikationsekspert og adfærdspsykolog (cand.psych.) på en mission for at gøre danskernes Facebook-opslag bedre.
Anders har beskæftiget sig professionelt med Facebook-kommunikation siden 2009, og nørder hver dag med at gøre Facebook-opslag skarpere ved at bruge kognitiv psykologi og forskning i menneskets opmærksomhed. Han er desuden en garvet oplægsholder og underviser, som ved, hvad han taler om, og kan understøtte sine budskaber med skarpe og konkrete eksempler, der forhåbentlig også kan være med til at inspirere dig.
På dette kursus vil Anders lære dg om psykologien bag det gode Facebook-opslag . HELT konkret - uden varm luft.


8:30 - 9:00

Morgenmad og registrering

Inden vi mødes, har vi præsenteret os for hinanden i den lukkede Facebook-gruppe, som du får adgang til så snart du tilmelder dig kurset. Du har nu muligheden for at få sat ansigt på dine nye netværksforbindelser og nyde morgenmaden i deres selskab.

9:00 - 9:30

Intro: Hvad er et Facebook-opslag?

Hvordan fungerer Facebooks-algoritmer? Hvad er ”det virale loop”? Hvorfor handler dette kursus i virkeligheden om at blive ”mindre dårlig” til Facebook-opslag? Hvordan kan man lære at se og føle sine Facebook-opslag fra modtagerens perspektiv?

9:30 - 10:30

Bliv lettere at forstå og sværere at ignorere

I denne del skruer vi godt op for do’s and don’ts og viser konkrete eksempler, når du skal lære om opmærksomhedens psykologi og din modtagers ”dovne hjerne”. Hvordan opfatter din modtager egentlig et Facebook-opslag, lige når hun får øje på det? Og hvad er forskellen på de opslag, der er svære og lette at afkode?

10:30 - 10:45

Kaffe-, tisse- og tjekke Facebook-pause

Måske du allerede her vil have en anderledes/mere bevidst tilgang til de Facebook-opslag du ser, end da du kom :)

10:45 - 11:25

Øvelse: Skriv et Facebook-opslag om

Dette kursus er ikke ét, du kan tage sovende, så her går vi i det praktiske hjørne. Du får nemlig øvelser, du selv skal løse - og efterfølgende have feedback på. I denne første øvelse får du præsenteret et Facebook-opslag og skal finde ud af, hvorfor det er så svært at forstå. Derpå skal du skrive en opstrammet version og poste i vores fælles Facebook-gruppe, så vi sammen kan se på jeres forslag.

11:25 - 11:45

Feedback på øvelsen

Vi præsenterer i plenum, og I får feedback.

11:45 - 12:30

Frokost- og endnu en tjekke Facebook-pause

Det er spændende, hvordan du nu tænker over de opslag, du bliver eksponeret for, og måske også krummer tæer over nogle af dine egne.

12:30 - 13:30

Sådan skaber du respons med dine opslag

Her får du også både eksempler og konkrete metoder. Ethvert Facebook-opslag kan nemlig forfattes på mange forskellige måder. Nogle af dem skaber associationer og følelser og gør indtryk på modtageren. Andre skaber ingen respons, og vil derfor heller ikke gavne din forretning. Lær at gøre dine opslag mere ”emotionelt brede” og at koble dig på modtagerens tanker og følelser. Det handler ikke om at lære ”cowboy tricks”, men om at kommunikere så modtageren rent faktisk føler noget for det, du skriver.

13:30 - 14:00

Kombineret pause og gruppearbejde

Her får I en case udleveret og skal nu (i grupper) forsøge at skrive et Facebook-opslag, som aktiverer modtagerens følelser og skaber respons. Bare rolig, det er slet ikke så svært, når man ved, hvordan man gør 

14:00 - 14:15

Feedback

I fremlægger i plenum og får feedback

14:15 - 15:15

Opsamling og diskussion

Hvordan får du samlet det hele, så både hjernen, algoritmen og modtagerens attitude over for dig og din virksomhed bliver aktiveret? Det får du nogle eksempler på, og så slutter vi af med nogle af alle de spørgsmål, som du måske brænder inde med, inden du bliver sluppet løs i Facebook-gruppen.

  • Dato 24. november 2016
  • Sted Mediehuset, Odense
    Banegårdspladsen 1
    5100 Odense C
  • Tidspunkt 08:30 - 15:15
  • Underviser Anders Colding-Jørgensen

3.995,- Prisen er ekskl. moms

Prisen er inklusiv fuld forplejning.
Er I flere fra samme virksomhed, der ønsker at deltage, kan I nøjes med at give fuld pris for én person og få de andre til 50%.

Bemærk venligst, at afmelding skal ske senest 7 dage inden arrangementet finder sted.
Derefter vil du ikke kunne få refunderet din billet. Du kan dog altid sende en anden, hvis du blot husker at give os besked.

I tilfælde af, at der er mindre end 8 deltagere tilmeldt kurset, forbeholder vi os retten til at aflyse.
Bliver et kursus aflyst, vil du få besked senest 5 dage inden det skulle være afholdt.

Tilmeld dig

Det siger deltagerne om os

Content Marketing og videoproduktion

Jeg har deltaget i kurset om content marketing og videoproduktion, arrangeret af JFM Academy.

Kurset blev afholdt af to engagerede og dygtige folk, som gav os såvel generel intro til emnet og praktiske eksempler samt et lynkursus i, hvordan man praktisk og hurtigt laver en video til brug i ens markedsføring.

Kurset har resulteret i, at vi nu er igang med at afprøve brug af video i vores interne nyhedsbreve.

LinkedIn

Jeg deltog på JFM’s kursus ”Få succes med LinkedIn”, som er en fin blanding af fællesundervisning og individuel vejledning. Netop den individuelle vejledning var det vigtigste for mig, da vi allerede er meget aktive på LinkedIn, og jeg fik mange brugbare tips til at gøre profilen endnu bedre. Underviseren var rigtig god til at lære fra sig på en sjov og konstruktiv måde, så mit udbytte af hele kurset har været utrolig stort.